Με το αγαπημένο και παραδοσιακό fast food των Ελλήνων, το σουβλάκι, ασχολείται η Wall Street Journal, η οποία αναφέρει πως παρά την οικονομική κρίση τα σουβλατζίδικα ανθίζουν και κάνει λόγο για «ερωτική» σχέση των Ελλήνων με τα γνωστό έδεσμα.
Σε δημοσίευμα της με τίτλο «Φαγητό της δυσφορίας: Οταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα οι Ελληνες παίρνουν σουβλάκι», η Wall Street Journal μιλά με έναν νέο άνεργο διαφημιστή ο οποίος αποφάσισε να ανοίξει ένα σουβλατζίδικο αν και δεν είχε ιδιαίτερη σχέση με τον χώρο και εν τέλει λόγω καλής διαφήμισης το κατάστημα του σύντομα άρχισε να βγάζει κέρδος. Με αφορμή αυτό το παράδειγμα η WSJ κάνει μια αναδρομή στην ιστορία που έχει το σουβλάκι:
«Οτι είναι το hot dog για τους Νεοϋορκέζους, είναι και το σουβλάκι -ψητό κρέας γνωστός και ως γύρος η κεμπάμπ- για τους Αθηναίους. Το τέλειο αυτό ελληνικό σνακ έχει μόνιμη παρουσία στην κουζίνα της χώρας από τα αρχαία χρόνια. Ο Ομηρος αναφέρεται στο σουβλάκι στην Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Οπως και ο Αριστοτέλης στα γραπτά του, υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα τα οποία επισημαίνουν πως τα σταντ με τα σουβλάκια μπορεί να υπήρχαν και να δούλευαν περίπου για 3.500 χρόνια».
«Πρόσφατα, υπάρχει μια αναγέννηση στο σουβλάκι στην Ελλάδα. Αν και είναι δύσκολο να βρεθούν επίσημα στατιστικά στοιχεία, εκατοντάδες σουβλατζίδικα άνοιξαν τα τελευταία χρόνια- αν και διεθνείς αλυσίδες όπως τα McDonalds κλείνουν καταστήματα. Αλλά η δημοφιλία που έχει το σουβλάκι οφείλεται στην Ελληνική ψυχοσύνθεση. Η μόδα έχει γίνει φαινόμενο που αφορά την κουλτούρα, εμπνέει την παραδοσιακή μουσική, τα εμπορεύματα από μπλουζάκια μέχρι παιχνίδια. Υπάρχει ακόμη και ένα επιτραπέζιο για παιδιά το Souvlaki Wars. Το σουβλάκι έχει και μια σελίδα στο facebook με περισσότερα από 15.000 likes, αλλά και μια ιστοσελίδα η οποία συνδέει τους πεινασμένους με τα σουβλατζίδικα, το Thelosouvlaki.gr
Στη συνέχεια, η Wall Street Journal αναφέρεται και στις νέες τεχνικές που χρησιμοποιούν οι σεφ στο σουβλάκι, όπως γαρίδα ή ξιφία, αλλά και πίτα από καλαμπόκι και αναρωτιέται γιατί επικρατεί αυτή «τρέλα» με το σουβλάκι;
«Κάποιοι λένε ότι είναι ένας καινούργιος καταναλωτικός πατριωτισμός, ο οποίος ήρθε λόγω της οιονομικής κρίσης, καθώς οι Ελληνες ανακαλύπτουν εκ νέου το αγαπημένο τους ελληνικό φαγητό και γυρνούν τις μύτες τους σε ξένο φαγητό όπως τα χάμπουργκερ και το σούσι.
Αλλοι λένε ότι οικονομικό το θέμα: Το σουβλάκι είναι πολύ φθηνό, κοστίζοντας γενικά 2 ευρώ ή λιγότερο. Αλλοι πάλι λένε ότι το σουβλάκι σερβιρισμένο με ντομάτες, τηγανητές πατάτες κρεμμύδια και τζατζίκι είναι το ιδανικό γρήγορο φαγητό.
Αυτό που είναι ξεκάθαρο, είναι ότι γέροι και νέοι, πλούσιοι και φτωχοί Ελληνες τρελαίνονται για σουβλάκι αυτές τις ημέρες και παρά την οικονομική κρίση, καθώς συνεχίζουν να τρώνε έξω με τους φίλους τους. Σαν αποτέλεσμα, αρκετοί Ελληνες προσπαθούν να επενδύσουν στην ανάγκη των Ελλήνων να κοινωνικοποιούνται μέσω του φαγητού ακόμη και εάν δεν έχουν πολλά χρήματα.
Ωστόσο όπως τονίζει η αμερικανική εφημερίδα, δεν είναι όλοι χαρούμενοι με την ξαφνική αύξηση των σουβλατζίδικων. Οι μικρέμποροι στο πολυτελές βόρειο προάστιο της Κηφισιάς αντιδρούν λέγοντας πως αμαυρώνουν την λάμψη της γειτονιάς. Πέρυσι, όταν η Louis Vuitton ανακοίνωσε πως κλείνει το κατάστημα της στην Κηφισιά, πολλοί καταστηματάρχες αλλά και τα τοπικά ΜΜΕ θεώρησαν υπεύθυνη την αύξηση των σουβλατζίδικων, αν και η εταιρεία το αρνήθηκε».