Την τελευταία του πνοή στη Νέα Υόρκη σε ηλικία 87 ετών άφησε ο σπουδαίος Ελληνας εικαστικός της διασποράς, Στήβεν Αντωνάκος. Ο διεθνούς φήμης καλλιτέχνης θεωρούνται ο πρωτοπόρος του νέον.
Τα φωτεινά του σινιάλα από νέον, είχαν λάμψει σαν «Φάρος» στη λεωφόρο Συγγρού, στην έκθεση «Πολυγλωσσία» της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, το 2011 ενώ είχε εντυπωσιάσει με την εγκατάστασή του «Search», την ίδια χρονιά, ειδικά σχεδιασμένη για την έκθεσή του στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας, στα πλαίσια των Αισχυλείων. Ήταν η τελευταία έκθεσή του στην Ελλάδα: «Το μόνο που θέλω στη ζωή μου και στην τέχνη μου είναι να βρω τα απλούστερα μέσα για να μιλήσω για πιο πολύπλοκα πράγματα» είχε πει τότε. Πηγή όλων του των ιδεών του, όλου του έργου του, ήταν η πεποίθηση του ότι ''υπάρχει ένας βαθύς και φυσικός δεσμός μεταξύ γεωμετρίας και χώρου''.
Ο Στήβεν (Στυλιανός) Αντωνάκος γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο, στο Γύθειο Λακωνίας, το 1926. Το 1930 η οικογένειά του μετανάστευσε και εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη. Εκεί έζησε και εργάστηκε έως το τέλος του. Ο Στήβεν Αντωνάκος πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες καλλιτέχνες με διεθνή καταξίωση, που ασχολήθηκε από νωρίς με τη ζωγραφική, θέτοντας διαρκή ερωτήματα μέσω της χρήσης ευτελών υλικών για τη σύνδεση του χρώματος με το χώρο.
Γνωστός διεθνώς ήδη από το 1960 για τον επαναπροσδιορισμό της χρήσης του νέον, σε αφαιρετικές γεωμετρικές φόρμες γλυπτών, panels, και δημόσια έργα, ο Αντωνάκος δημιούργησε έργα σε χαρτί, τα οποία είναι εξίσου σημαντικά με τα γλυπτά του από νέον και εκφράζουν τους ίδιους προβληματισμούς σχετικά με το χώρο και το φως. Κατά την διάρκεια της παραμονής του στο Βερολίνο το 1980, εργάστηκε με κομμάτια χαρτιού τα οποία έχει φέρει μαζί του από την Αμερική.
Για περισσότερα από 40 χρόνια ο Αντωνάκος πραγματοποίησε περισσότερες από 250 ομαδικές και πάνω από 100 ατομικές εκθέσεις, τόσο στις ΗΠΑ και τη Νέα Υόρκη όσο και στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα τέλη της δεκαετίας του '70 εγκαταστάθηκαν μόνιμα πάνω από 45 μεγάλης κλίμακας δημόσια έργα του στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ιαπωνία, όπως, για παράδειγμα, στο Fort Art Museum (1974), στο Hampshire College (1978), στο Musee d' Art Moderne (Παρίσι 1983).
Στην Αθήνα, τα φωτογλυπτά έργα του Στήβεν Αντωνάκου, με τίτλο «Πομπή» κοσμούν το σταθμό Μετρό Αμπελοκήπων.