Πολύ καιρό τώρα οι πιάτσες των ταξί από τις οποίες περνάω σε ολόκληρη την Αθήνα είναι μέρα και νύχτα γεμάτες από κίτρινα αυτοκίνητα που περιμένουν υπομονετικά έναν πελάτη.
Στην πλατεία Συντάγματος όπου μέχρι πριν από ένα -δύο χρόνια οι διπλές και οι τριπλές κούρσες με την ανοχή της Τροχαίας αποτελούσαν καθεστώς, τώρα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Ταξί σε διπλή σειρά περιμένουν πελάτη και η Τροχαία τους διώχνει για να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία. Τα ίδια παντού. Μπροστά από νοσοκομεία, στους σταθμούς του μετρό, στις εισόδους των νυχτερινών κέντρων τα ξημερώματα.
Αναρωτιέμαι πολλές φορές, πόση ώρα μπορεί να περιμένει πλέον ένας αυτοκινητιστής για να πάρει μια κούρσα και να ακούσει, ενδεχομένως, τον πελάτη να του λέει ότι πηγαίνει κάνα δυο χιλιόμετρα πιο μακριά. Είσπραξη της τάξης των τεσσάρων- πέντε ευρώ με λίγα λόγια, για μια ώρα αναμονής.
Γιατί όλος αυτός ο πρόλογος; Μα επειδή παρακολουθώ ένα χρόνο τώρα την διαμάχη μεταξύ κορυφαίων υπουργών -στελεχών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ - προκειμένου να ψηφιστεί αυτός ο νόμος που υποτίθεται ότι θα απελευθερώνει το επάγγελμα. Χθες επιτέλους κι αφού ο Ρέππας τσακωνόταν επί μήνες με τον Ραγκούση και στη συνέχεια ο Ραγκούσης με τον Βορίδη, ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και ΛΑΟΣ ψήφισαν επί της αρχής το σχετικό νομοσχέδιο.
Σήμερα-αύριο θα ψηφιστεί και επί των άρθρων και το επάγγελμα θα απελευθερωθεί. Προσπαθώ λοιπόν να καταλάβω τι θα αλλάξει προς το καλύτερο για τους πολίτες αυτής της χώρας. Θα βρίσκουν μήπως πιο εύκολα ταξί την ώρα που τα χρειάζονται; Μα όποιος περπατάει στους δρόμους της Αθήνας αντιλαμβάνεται πώς αν κάνει το λάθος και πάει να ξύσει την...μύτη του ενώ περιμένει σε έναν κεντρικό δρόμο, θα δει μισή ντουζίνα ταξιτζήδες να σταματούν μπροστά του. Θα κυκλοφορούν καλύτερα αυτοκίνητα; Μα τα περισσότερα είναι ήδη καινούργια και περιποιημένα.
Προσπαθώ επίσης να καταλάβω ποιος τρελός έχει λεφτά για πέταμα και θα αποφασίσει να τα επενδύσει σε ένα αυτοκίνητο που θα βολοδέρνει με τις ώρες στους δρόμους για να κάνει ένα μεροκάματο της συμφοράς; Θα σχηματιστούν άραγε ουρές τις επόμενες μέρες από υποψήφιους ταξιτζήδες;
Ομολογώ βέβαια ότι δεν είμαι ειδικός στο θέμα ούτε έχω μελετήσει το νομοθέτημα του κ. Βορίδη. Μπορεί πράγματι να περιέχει κάποιες ρυθμίσεις που να διευκολύνουν τουριστικές επιχειρήσεις, κάτι που είναι αναγκαίο αφού δεν έχουμε και πολλές πηγές εισαγωγής συναλλάγματος σε αυτή τη χώρα.
Γίνεται όμως μόνο γι' αυτό το λόγο να ζήσαμε από το καλοκαίρι του 2011 ως τώρα αυτό το σήριαλ με τις κινητοποιήσεις στη μέση της τουριστικής σεζόν, με τους υπουργούς να παίζουν την κολοκυθιά και με τους βουλευτές να προσπαθούν να κάνουν τους καλούς στους χιλιάδες ταξιτζήδες (και τις ψήφους που κουβαλούν) αλλά ταυτόχρονα να κόπτονται για την απελευθέρωση ενός επαγγέλματος που όμως ξέρουν ότι πάει κατά διαόλου;
Προφανώς γίνεται, είναι η απάντηση. Στη χώρα της υπερβολής, στη χώρα του ακατανόητου, στη χώρα που το "εγώ" κάποιων πολιτικών είναι πιο ισχυρό από την κοινή λογική...Με τις υγείες μας...