Στο Μουσείο Ακρόπολης το τουρκικό φιρμάνι στον Λόρδο Βύρωνα που καταρρίπτει τα επιχειρήματα Έλγιν για τα Γλυπτά - iefimerida.gr

Στο Μουσείο Ακρόπολης το τουρκικό φιρμάνι στον Λόρδο Βύρωνα που καταρρίπτει τα επιχειρήματα Έλγιν για τα Γλυπτά

αρπαγη γλυπτων απο ακροπολη
«Παρθενώνας και Βύρωνας. Με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Βύρωνα»
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μία συμβολική έκθεση που μιλά για την αρπαγή των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον Έλγιν παρουσιάζεται από την Παρασκευή στο Μουσείο Ακρόπολης.

Με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατο του λόρδου Βύρωνα, το Μουσείο Ακρόπολης τιμά τη μνήμη του με μια μικρή, συμβολική έκθεση, που σχετίζεται με την αρπαγή των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα τελευταία λόγια του λόρδου Βύρωνα πριν πεθάνει λέγεται ότι ήταν για την Ελλάδα: «…της έδωσα τον καιρό (τον χρόνο) την υγεία μου, την παρουσία μου και τώρα της δίνω τη ζωή μου. Τι μπορούσα να κάνω περισσότερο;».

Και όμως, όπως φανερώνει η μικρή παρουσίαση στο φουαγιέ ισογείου του Μουσείου Ακρόπολης, ο λόρδος Βύρων άφησε πίσω κάτι απρόσμενο, που συμβάλλει εύγλωττα και δυναμικά στην επιχειρηματολογία για την επιστροφή και την επανένωση των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα.

Το φιρμάνι-διαβατήριο του λόρδου Βύρωνα στο Μουσείο Ακρόπολης

Πρόκειται για το διαβατήριο του λόρδου Βύρωνα, ένα πραγματικό σουλτανικό φιρμάνι, που του επέτρεπε να ταξιδεύει στα εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Το φιρμάνι-διαβατήριο του Βύρωνα προσφέρει μιαν ακόμα ευκαιρία συζήτησης και κατάρριψης του επιχειρήματος της δήθεν ύπαρξης «φιρμανιού» του Έλγιν, το οποίο υποτίθεται του επέτρεπε την αφαίρεση των γλυπτών του Παρθενώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το φιρμάνι-διαβατήριο του λόρδου Βύρωνα
Το φιρμάνι-διαβατήριο του λόρδου Βύρωνα

Εκτός από το φιρμάνι, οι επισκέπτες του Μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να δουν την Έξοδο του Μεσολογγίου (1827) που ενέπνευσε πολλούς ζωγράφους, όπως τον υπογράφοντα Louis Joseph Toussaint Rossignon.

Έξοδος του Μεσολογγίου
Έξοδος του Μεσολογγίου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μικρή έκθεση και η έκδοση που τη συνοδεύει περιλαμβάνουν τρεις ενότητες:

α) επιλογή υπομνηματισμένων εικόνων περιηγητών από την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα (Carrey, Dodwell, Fauvel, Pars, κ.ά.), πριν από τον λόρδο Βύρωνα και τη λεηλασία του μνημείου από τον Έλγιν έως τη σύσταση του νεοελληνικού κράτους και την ίδρυση του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης το 1834, όπως φαίνεται και στο βίντεο της έκθεσης,

β) σύντομο βιογραφικό σημείωμα και αποσπάσματα από τα ποιήματα του Βύρωνα «Η κατάρα της Αθηνάς» και «Το προσκύνημα του Τσάιλντ Χάρολντ», που αναφέρονται στη βάρβαρη απόσπαση και καταστροφή των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα από τον Έλγιν καθώς και την ύπουλη αρπαγή και απομάκρυνσή τους στη συνέχεια και

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

γ) το πρωτότυπο διαβατήριο του Βύρωνα, ένα αναπάντεχο πραγματικό επίσημο σουλτανικό έγγραφο που εκτίθεται για πρώτη φορά στο Μουσείο, με αφορμή το οποίο συζητείται εκ νέου η επιχειρηματολογία για την επιστροφή και επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα.

Η έκθεση «Παρθενώνας και Βύρωνας. Με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Βύρωνα» θα ανοίξει για τους επισκέπτες του Μουσείου Ακρόπολης την Παρασκευή 26 Απριλίου. Για την είσοδο στο φουαγιέ ισογείου του Μουσείου δεν απαιτείται εισιτήριο. Η δίγλωσση έκδοση (ελληνικά-αγγλικά) θα είναι διαθέσιμη στο Πωλητήριο του Μουσείου από τη Δευτέρα 29 Απριλίου 2024.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ